maandag 4 juli 2011

4 juli Las Vegas –> San Francisco

Vandaag zijn we vroeg op gestaan om ‘Disneyland for Adults’ achter P1030079ons te laten, afscheid te nemen van de Chevy Impala en in te checken op de drukste dag van het jaar in Amerika ….. 4th of July. Omdat het niet mogelijk was een ontbijt te krijgen op dit tijdstip in de buurt van het hotel waren we aangewezen op ….. jammer maar helaas…. Starbucks op de vluchthaven. Na nog een laatste poging om de vakantie terug te verdienen onderweg naar Security.

Aangekomen bij de Security bleek dat ze gebruik maakten van de nieuwe scanners waar je binnen een soort hokje moet staan waarbij magneten langs je lichaam gaan. Dit was geen goed idee voor Saskia dus zij moest met de hand gefouilleerd worden. Dit duurde allemaal veel langer dan verwacht (zeker 30 minuten) waardoor we op ongeveer 5 minuten het vliegtuig zagen vertrekken. Echter zonder dat wij erin zaten. Balen !!!!. Zelfs de Supervisor vond dat het fouilleren veel te lang had geduurd.

Echter we hadden geluk dat we op de drukste dag van het jaar toch nog een andere vlucht konden vinden. Ook al moesten we er redelijk wat voor neertikken.

P1030090Aan het eind van de middag kwamen we dan toch aan bij ons hotel nog ruim op tijd voor het grootte vuurwerk wat de City of SF jaarlijks organiseert. Vanuit ons hotel hadden we hier een perfect zicht op.

1. Aha nu snappen we waarom jullie alle tijd hadden op het vliegveld. We vonden al dat jullie zo absurd lang van te voren aanwezig waren. Begrijpen we het goed dat de behaalde winst bij de slotmachines weer is op gegaan aan de extra kosten van de vlucht? Maar het pluspunt is dan wel dat je je hotelkamer niet af hoeft voor het vuurwerk.