zondag 10 juli 2011

10 juli– New York

Thuis aangekomen van onze trip vraag ik me echt af hoe ik deze dag kan omschrijven. Zo veel indrukken gekregen vandaag.

Laat ik beginnen met hoe we de trip gepland hadden:

Als eerste nemen we de trein van Denville naar Penn station New York. Op zicht was dit al een belevenis op zich omdat we nooit in een Amerikaanse trein hebben gezeten. Vanuit Penn Station hebben we een wandelroute gepland met daarin achtereenvolgend Time Square, Broadway, Shubert Alley, Rockefeller building, St. Patrick Cathedral, Chrysler Building, Grand Central Station, Public Library, Empire State building en tenslotte weer terug bij Penn Station. Een totale wandeling van ongeveer 4 mijl.

Na Time Square hadden we moeite om Shubert Alley te vinden, P1030510waardoor we plots voor een Brandweerkazerne stonden, waar collega’s geëerd werden die tijdens 911 om het leven gekomen waren. Bij het lezen van de herrineringsplaat in de muur en de verhalen die verteld werden kregen we toch wel een brok in onze keel.

P1030548Bij een bezoek aan de ‘Top of the Rock’ in het Rockenfeller building hadden we het beste zicht over New York. Het uitzicht was perfect en ik kan eigenlijk niet kiezen welke foto ik bij deze text zal plaatsen. Uiteindelijk is het toch Empire State building geworden, alhoewel  Central Park, St. Patricks ook goede keuzes waren geweest. We nodigen dan ook een ieder uit om als het fotoboek klaar is deze te komen te bekijken.

Toen we weer thuis kwamen wilden Courtenay en Perry alles horen van New York en vertelde Perry tot onze plezier dat we die avond voor het eten niet meer weg hoefden. Hij schotelde ons na een heerlijke douche homemade burgers voor.

1 opmerking: